Frame of Life (2020) by Almatal 

 

Before 2020 we were a busy community, focusing on production like it was the only thing to do, we forgot how to spend time together, we were communicating in the most disconnecting way, trying to catch up with everything going so fast. This year was a wakeup call to all of us, to slow down for a moment and try to reconnect with our passions, relationships, and enjoyments. But we got to remember this the hard way.

In these five scenes of the city of Amman, the frame of life depicts life before 2020, which was vibrant, full of life and colors as it used to be. Outside the frame of life, the focus is on the life during the covid-19 lockdown, which was spiritless, empty and colorless.

إطار الحياة (2020)، المطل

قبل العام 2020، كنّا مجتمعات مشغولة بالتركيز على الإنتاج كما لو كان ذلك الشيء الوحيد الذي يجب القيام به. نسينا كيفيّة قضاء الوقت مع بعضنا. كنّا نتواصل عبر أكثر الوسائل انفصالاً، ونحاول اللحاق بكل شيء يسير بسرعة. شكّل هذا العام إنذاراً للجميع للإبطاء لبرهة ومحاولة إعادة التواصل مع شغفنا وعلاقاتنا ومتعتنا. لكن كان علينا أن نتذكّر ذلك بأصعب طريقة.

في هذه المشاهد الخمسة لمدينة عمّان، يصوّر "إطار الحياة" الحياة قبل العام 2020 كما كانت نابضة بالحياة والألوان. بينما ينصبّ التركيز، خارج "إطار الحياة"، على الحياة خلال الحظر الشامل بسبب كوفيد- 19، والذي ترك الحياة فارغة، بلا روح أو لون.