Frame of Life (2020) by Almatal 

 

Before 2020 we were a busy community, focusing on production like it was the only thing to do, we forgot how to spend time together, we were communicating in the most disconnecting way, trying to catch up with everything going so fast. This year was a wakeup call to all of us, to slow down for a moment and try to reconnect with our passions, relationships, and enjoyments. But we got to remember this the hard way.

In these five scenes of the city of Amman, the frame of life depicts life before 2020, which was vibrant, full of life and colors as it used to be. Outside the frame of life, the focus is on the life during the covid-19 lockdown, which was spiritless, empty and colorless.

إطار الحياة (2020)، المطل

قبل العام 2020، كنّا مجتمعات مشغولة بالتركيز على الإنتاج كما لو كان ذلك الشيء الوحيد الذي يجب القيام به. نسينا كيفيّة قضاء الوقت مع بعضنا. كنّا نتواصل عبر أكثر الوسائل انفصالاً، ونحاول اللحاق بكل شيء يسير بسرعة. شكّل هذا العام إنذاراً للجميع للإبطاء لبرهة ومحاولة إعادة التواصل مع شغفنا وعلاقاتنا ومتعتنا. لكن كان علينا أن نتذكّر ذلك بأصعب طريقة.

في هذه المشاهد الخمسة لمدينة عمّان، يصوّر "إطار الحياة" الحياة قبل العام 2020 كما كانت نابضة بالحياة والألوان. بينما ينصبّ التركيز، خارج "إطار الحياة"، على الحياة خلال الحظر الشامل بسبب كوفيد- 19، والذي ترك الحياة فارغة، بلا روح أو لون.

Intimate

Sessions

A Collective Magazine

During the summer of 2020, and in light of the transformative events that took place this year, we took the opportunity to gather in small group discussions which we called ‘the intimate sessions’. Over the span of two weeks, we met with sixty creatives, eight at a time, and engaged in discussions revolving new perspectives and modes of practice that are focused on the personal, the isolated, and the intimate. 

This one-time release is a digital magazine acting as a manifestation of their ideas and inspirations focused on solitary practice, the small-scale, and a slow-paced creative process. It shows new work created as a reflection on 2020, or reflects on old works which have gained new importance or meaning in light of recent events.

Creatives responded to four prompts:

Futurism  Intimacy Performance Rituals

 

Produced by: Amman Design Week

Graphic titles by: Basem Tash

الجلسات

المصغّرة

مجلّة جماعية

خلال صيف 2020 وفي ضوء التغيّرات التي شهدناها هذا العام، انتهزنا الفرصة للاجتماع ضمن مجموعات صغيرة أطلقنا عليها اسم "الجلسات المصغّرة". وعلى مدار أسبوعين، التقينا بستّين مبدعاً، 8 في كل مرة، للنقاش في وجهات نظر وأساليب جديدة للأنشطة التي تركّز على الشخصيّ، والمعزول، والحميميّ.

تعكس هذه المجلّة الرقميّة التي تنشر لمرّة واحدة تجلّيات الأفكار والطموحات التي ركّزت على الممارسات المنفردة، والعمليّة الإبداعيّة المصغّرة والبطيئة. تستعرض المجلّة أعمالاً أنشأت في ضوء عام 2020، أو أعمال تتفكّر في أخرى قديمة اكتسبت أهميّة أو معانٍ جديدة في ضوء ما يحدث.

استجاب المبدعون مع الكلمات المفتاحيّة:

المستقبليّة – الحميميّة – الأداء – الطقوس

إنتاج: أسبوع عمّان للتصميم

غرافيك العناوين: باسم طاش

الفنانون المشاركون

Participating Artists

ADW-2019-Logoo.png
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube