Chaos bil راحة  

(2020) by Karma Malhas 

 

This series is based on figure study ink drawings I first produced in 2013, which were lost in transit in 2017. For this magazine I’ve decided to recreate them in a different form, as self portraits. The practice of self reflection through drawing brings some lightheartedness and humor into everyday settings. For example, you can see I have an aversion to pants. During such an overwhelming period of time, it seems I’ve mastered the ability to lounge and comfortably contort into whichever couch I’ve chosen. This series showcases the contrast between the outer and inner world, the calm in the chaos and the chaos in the calm.

فوضى بالراحة

(2020)، كرمة ملحس

تستند هذه السلسلة إلى رسومات بالحبر لدراسة الشكل والتي أنتجتها لأول مرة العام 2013 وفقدت أثناء التنقّل العام 2017. لهذه المجلة، قرّرت إعادة إنتاج السلسلة بشكل مختلف، كصور ذاتيّة. تجلب ممارسة التأمّل في الذات من خلال الرسم مرحاً وفكاهةً إلى حياتنا اليوميّة. فعلى سبيل المثال، يمكنكم رؤية أنّني أنفر من البناطيل. خلال هذه الفترة الطويلة من الزمن، بدا وكأنّني أتقنت القدرة على الاسترخاء والانثناء بشكل مريح على أي أريكة قمت باختيارها. تستعرض هذه السلسلة التباين ما بين العالمين الداخلي والخارجي، والهدوء في الفوضى، والفوضى في الهدوء.

Intimate

Sessions

A Collective Magazine

During the summer of 2020, and in light of the transformative events that took place this year, we took the opportunity to gather in small group discussions which we called ‘the intimate sessions’. Over the span of two weeks, we met with sixty creatives, eight at a time, and engaged in discussions revolving new perspectives and modes of practice that are focused on the personal, the isolated, and the intimate. 

This one-time release is a digital magazine acting as a manifestation of their ideas and inspirations focused on solitary practice, the small-scale, and a slow-paced creative process. It shows new work created as a reflection on 2020, or reflects on old works which have gained new importance or meaning in light of recent events.

Creatives responded to four prompts:

Futurism  Intimacy Performance Rituals

 

Produced by: Amman Design Week

Graphic titles by: Basem Tash

الجلسات

المصغّرة

مجلّة جماعية

خلال صيف 2020 وفي ضوء التغيّرات التي شهدناها هذا العام، انتهزنا الفرصة للاجتماع ضمن مجموعات صغيرة أطلقنا عليها اسم "الجلسات المصغّرة". وعلى مدار أسبوعين، التقينا بستّين مبدعاً، 8 في كل مرة، للنقاش في وجهات نظر وأساليب جديدة للأنشطة التي تركّز على الشخصيّ، والمعزول، والحميميّ.

تعكس هذه المجلّة الرقميّة التي تنشر لمرّة واحدة تجلّيات الأفكار والطموحات التي ركّزت على الممارسات المنفردة، والعمليّة الإبداعيّة المصغّرة والبطيئة. تستعرض المجلّة أعمالاً أنشأت في ضوء عام 2020، أو أعمال تتفكّر في أخرى قديمة اكتسبت أهميّة أو معانٍ جديدة في ضوء ما يحدث.

استجاب المبدعون مع الكلمات المفتاحيّة:

المستقبليّة – الحميميّة – الأداء – الطقوس

إنتاج: أسبوع عمّان للتصميم

غرافيك العناوين: باسم طاش

الفنانون المشاركون

Participating Artists

ADW-2019-Logoo.png
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube