Plastics: We will live forever. You won't. (2020) by Maria Nissan

This piece, made of plastic bags collected during the coronavirus lockdown in Amman, invites you to go through the pandemic iconography while reflecting on the future short and long-term environmental consequences of our individual behaviours.

 

In a highly connected and globalized world, the epidemic we are leaving today is disrupting not only economies, health structures and social interactions, our capacity to foresee the environmental burden resulting from an increased consumption of single-use products such as plastic bags and plastic packaging. 

 

While scientists just started measuring the future impact of this crisis on the environment, we must consider new plastic-avoiding habits and alternatives for a greener response to these dark times.

بلاستيك: سنعيش إلى الأبد. أنت لن تفعل ذلك. (2020)، ماريا نيسان

تدعو هذه القطعة، التي صنعت من أكياس بلاستيكيّة جمعت أثناء الحظر الشامل بسبب فيروس كورونا في عمّان، لتصفّح أيقنة الجائحة مع التفكّر في مستقبل عواقب سلوكنا الفردي على البيئة على المدى القصير والطويل.

في عالم معلوم وشديد الترابط، لا تؤدّي الجائحة التي نعيشها اليوم إلى تعطيل الاقتصاديّات والبنى الصحيّة والعلاقات الاجتماعيّة فقط، بل وقدرتنا على تنبّؤ العبء البيئي الناتج عن زيادة استهلاك المنتجات ذات الاستخدام الواحد، كأكياس التعبئة والتغليف البلاستيكيّة.

وبينما بدأ العلماء للتو في قياس التأثير المستقبلي لهذه الجائحة على البيئة، علينا التفكير في عادات وبدائل جديدة لتجنّب استخدام البلاستيك من أجل ردّة فعل أكثر اخضراراً لهذه الأوقات المظلمة.

Intimate

Sessions

A Collective Magazine

During the summer of 2020, and in light of the transformative events that took place this year, we took the opportunity to gather in small group discussions which we called ‘the intimate sessions’. Over the span of two weeks, we met with sixty creatives, eight at a time, and engaged in discussions revolving new perspectives and modes of practice that are focused on the personal, the isolated, and the intimate. 

This one-time release is a digital magazine acting as a manifestation of their ideas and inspirations focused on solitary practice, the small-scale, and a slow-paced creative process. It shows new work created as a reflection on 2020, or reflects on old works which have gained new importance or meaning in light of recent events.

Creatives responded to four prompts:

Futurism  Intimacy Performance Rituals

 

Produced by: Amman Design Week

Graphic titles by: Basem Tash

الجلسات

المصغّرة

مجلّة جماعية

خلال صيف 2020 وفي ضوء التغيّرات التي شهدناها هذا العام، انتهزنا الفرصة للاجتماع ضمن مجموعات صغيرة أطلقنا عليها اسم "الجلسات المصغّرة". وعلى مدار أسبوعين، التقينا بستّين مبدعاً، 8 في كل مرة، للنقاش في وجهات نظر وأساليب جديدة للأنشطة التي تركّز على الشخصيّ، والمعزول، والحميميّ.

تعكس هذه المجلّة الرقميّة التي تنشر لمرّة واحدة تجلّيات الأفكار والطموحات التي ركّزت على الممارسات المنفردة، والعمليّة الإبداعيّة المصغّرة والبطيئة. تستعرض المجلّة أعمالاً أنشأت في ضوء عام 2020، أو أعمال تتفكّر في أخرى قديمة اكتسبت أهميّة أو معانٍ جديدة في ضوء ما يحدث.

استجاب المبدعون مع الكلمات المفتاحيّة:

المستقبليّة – الحميميّة – الأداء – الطقوس

إنتاج: أسبوع عمّان للتصميم

غرافيك العناوين: باسم طاش

الفنانون المشاركون

Participating Artists

ADW-2019-Logoo.png
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube