Into the Abyss (2020) by Nujoud Oweis

Having lost the sense of intimacy between each other as individuals, I have grown a strong form of intimacy with nature; a love story if you will. Spending my quarantine in Aqaba has catalysed a new ritual of collecting overlooked corals and shells; their imperfect textures and shapes fascinate me. It has become my form of escape during lockdown yet has brought me closer to nature and its beauty; growing an intimate relationship with nature and its treasures. I have created a series of performative self portraits that reflect the relationship between object and creator.
 

نحو الهاوية (2020)، نجود عويس

بعد أن فقدنا الإحساس بالحميمية بين بعضنا البعض كأفراد، نما لديّ شكل قوي من الحميمية مع الطبيعة؛ قصة حب إذا صح التعبير. أدى قضائي الحجر الصحي في العقبة إلى ظهور طقوس جديدة لجمع الشعب المرجانية والأصداف المهملة. إن قوامها وأشكالها غير الكاملة تسحرني. لقد أصبح أسلوباً من أساليب الهروب أثناء الحجر، ولكنه جعلني أقرب إلى الطبيعة وجمالها؛ ازدهرت علاقة حميمية مع الطبيعة وكنوزها. لقد صنعت سلسلة من الصور الذاتية الأدائية التي تعكس هذه العلاقة بين الكائن والصانع.
 

Intimate

Sessions

A Collective Magazine

During the summer of 2020, and in light of the transformative events that took place this year, we took the opportunity to gather in small group discussions which we called ‘the intimate sessions’. Over the span of two weeks, we met with sixty creatives, eight at a time, and engaged in discussions revolving new perspectives and modes of practice that are focused on the personal, the isolated, and the intimate. 

This one-time release is a digital magazine acting as a manifestation of their ideas and inspirations focused on solitary practice, the small-scale, and a slow-paced creative process. It shows new work created as a reflection on 2020, or reflects on old works which have gained new importance or meaning in light of recent events.

Creatives responded to four prompts:

Futurism  Intimacy Performance Rituals

 

Produced by: Amman Design Week

Graphic titles by: Basem Tash

الجلسات

المصغّرة

مجلّة جماعية

خلال صيف 2020 وفي ضوء التغيّرات التي شهدناها هذا العام، انتهزنا الفرصة للاجتماع ضمن مجموعات صغيرة أطلقنا عليها اسم "الجلسات المصغّرة". وعلى مدار أسبوعين، التقينا بستّين مبدعاً، 8 في كل مرة، للنقاش في وجهات نظر وأساليب جديدة للأنشطة التي تركّز على الشخصيّ، والمعزول، والحميميّ.

تعكس هذه المجلّة الرقميّة التي تنشر لمرّة واحدة تجلّيات الأفكار والطموحات التي ركّزت على الممارسات المنفردة، والعمليّة الإبداعيّة المصغّرة والبطيئة. تستعرض المجلّة أعمالاً أنشأت في ضوء عام 2020، أو أعمال تتفكّر في أخرى قديمة اكتسبت أهميّة أو معانٍ جديدة في ضوء ما يحدث.

استجاب المبدعون مع الكلمات المفتاحيّة:

المستقبليّة – الحميميّة – الأداء – الطقوس

إنتاج: أسبوع عمّان للتصميم

غرافيك العناوين: باسم طاش

الفنانون المشاركون

Participating Artists

ADW-2019-Logoo.png
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube